Veskevenn med maskinbroderi

0
882
Sett

 

Quiltemagasinet nr 4/17 har mønster på lekker ”veskevenn” – en organiseringsmappe med mange lommer. Anne Solberg har designet mappen, og hun har også stingsatt maskinbroderimotiv for flere symaskinmerker.

Anne har følgende tips til deg:

Når broderiet er lastet ned fra nettet så vil du få broderiet som en fil på din datamaskin. Du velger selv en mappe å laste broderiet ned i. Når du skal brodere så åpner du broderifilen og da er det ulike alternativer ettersom hvilke programvare du har.

De aller fleste program, selv de enkleste, har egenskaper slik at når du får broderiet opp på skjermen din så vil du se det i en ramme som ditt broderiprogram automatisk velger for deg. Den rammen som vil passe best til størrelsen på ditt broderi.

Broderiet lastes ned i ulike filformat som de ulike brodermaskinmerkene bruker til sine maskiner. Det kan forekomme litt rare farger i bildet på broderiene på grunn av ulike forhåndsprogrammeringer i de ulike maskinprodusentene, men det har ingen praktisk betydning. Du velger selv tråd.

(Prøvebroderi sydd med melert tråd)

(Prøvebroderi sydd med forskjellige farger tråd)

 

Her er filene til nedlasting: (Klikk på linkene for å lagre filene til din maskin)

Veskevenn Janome:

Veskevenn 14 m ramme vp3Exported (1)Exported 11.8.2017

Veskevenn Brother-Babylock-Bernina:

Veskevenn – Kopi Brother Babylock Bernina (1)

Veskevenn Husquarna-Pfaff:

Veskevenn – Kopi Husqvarna Pfaff