Vil du ha pose?

0
68
Sett

 

Sy et fint alternativ til plastposer i fruktdisken! Et sett med gode bomullsposer er enkle å sy og er en fin gave. Med omtanke for miljøet syr vi nyttige flerbruksposer!

Design/foto: Wenche Wolff Hatling

MATERIALER:
• Liten pose: 25cm x 80cm
(Ferdig størrelse ca 23cm x 31cm)
• Medium pose: 30cm x 95cm
(Ferdig størrelse ca 28cm x 35cm)
• Stor pose: 40cm x 110cm
(Ferdig størrelse ca 38cm x 44cm)
• Bomullssnor, ca 1 meter til hver pose
(alternativ er 6mm bred elastisk strikk, ca 50cm)

Oppbevaringspose:
• 30cm x 80cm stoff (dette er nok til både utside og innside)
• 30cm x 40 cm tynn dukvatt
• Stoffbiter i forskjellige farger til applikasjoner
• 6cm x 70cm stripete til lukkekant
• Sytråd i 100% bomull
• Applikasjonsvliseline

Vi bruker altfor mye plastemballasje. Bomull er et organisk materiale som går tilbake til naturen. Et sett med flergangsposer for å plukke frukt og grønt i, er miljøvennlig, og sparer naturen for unødig plastavfall. Posene kan vaskes og brukes igjen og igjen. Mønsteret viser framgangsmåten for små og store poser. Sy gjerne mange poser. Et tips kan være å holde størrelsen og fargen lik, sånn at de gule posene er små, de røde medium store og de blå er store poser! Så syr du en enkel oppbevaringsmappe med fine applikasjoner, for da vet du hvor fruktposene befinner seg! Det er lurt å legge et fruktposesett i vesken eller i bilen, så er den alltid tilgjengelig om du skal en tur på butikken eller på torget.

Fruktposene har løpegang på hver side. De er sydd i enkelt stoff og sårkanter er kastet over før sammensying. Posen får fasong ved enkel bunnfold. Se kuttemål i materiallisten. Posene kan sys i alle størrelser selvfølgelig- så bruk målene som et veiledende utgangspunkt! Fremgangsmåten er den samme for alle størrelser.

 

Forrige artikkelUrban lunsjbag
Neste artikkelBOKOMTALE: Kult å sy
DEL